Pages

Minggu, 07 November 2010

Tentang Seseorang

sentuhlah semua tubuhku
lihatlah ke segala reliefnya
rasakan udara dari nafasku
sebab aku bukanlah misteri

aku sertakan jamuan hati nan teduh
agar kau selalu merasa nyaman 
pelajari tentang aku dengan hatimu
atau memoles tubuhku dengan cantikmu

lihatlah dunia tempat ku bersajak
kau boleh menari atau menyanyi di sini
buanglah resah, gelisah atau takut
kau boleh beristirahat di berandaku

kau boleh menimpukku jika marah
kau boleh menangis jika sedih
kau boleh mengeluh jika gundah
kau boleh tertawa jika bahagia

jangan sungkan tuk melayang di langitku
akan ku tunjukkan matahari penerang jiwa
akan ku tunjukkan lembaran - lembaran puisi
akan ku ceritakan semua riwayat tubuhku

tapi kau tidak boleh tahu isi hatiku
sebab di situ telah terpahat namamu
dan terukir abadi satu kalimat kecil
"aku mencintaimu"

dan kau tidak boleh tahu isi nuraniku
sebab dia telah bercahaya untukmu
tanpa bosan perintahkan hati tuk bertanya
"apakah kau baik - baik saja ?"

sebab aku tahu...
kau tak ingin ku miliki

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

My Hamster